søndag 5. september 2010

Kari Traa og andre tøffe jenter


I kveld skal nye ulltruser fra Kari Traa testes ut. Kl halv ti i kveld drar vi ut for å bade i sjøen. Har bekymret meg litt for bekledningen i anledning vinterbad. Tanker rundt badetøy er som følger:

- Ull er gull. (Men ulltruser er dyre. 400 per stk, faktisk. Svigermor har sagt hun kan strikke en genser til meg. Kanskje jeg heller skal spørre om hun kan strikke fire truser..?)

- Stort er bra. (Marte er mye raskere til å kle på seg enn det jeg er. Og ingen liker da at andre er raskere enn en selv? Men løpetightsen min er kjøpt i god tro. Den gode troen har gjennom femten år nå stadig gått ut på å gå ned noen kilo, og når effekten så langt heller har vært motsatt, er det ikke til å stikke under en solstol at det ikke akkurat bare er til å hoppe i åltrange tights med våte bein.
Ulltrusene fra Kari er derfor store og gode. (jamfør bildet av sibirisk lettere fyldig tiger).

2 kommentarer:

  1. Erfaringer fra tur:
    1: Kari Traa er vel verdt pengene.
    2: 22.30 er for sent for bading. Det er mørkt og skummelt som bare det.
    3: Vannet føles fremdeles ikke kaldt.

    SvarSlett
  2. Karen i hagen! Perfekt Flekkerøy navn:-)

    Ulltrusene strålte i hodelyktlyset og står nå på ønskelisten! Og de skal være store! Slik at jeg fremdeles har en ting jeg kan være først i. Holder også på med "våttrening i påkledning" i dusjen hver dag. Så da satser jeg på å beholde Skiftetrøyen.

    SvarSlett