søndag 19. september 2010

Gjesteopptreden av badeløve




Badedamene tester stadig ut nye områder. I dag har bloggens utsendte besøkt Rødstjørna i Sauda. 
Her fikk hun selskap av hennes far, nordlendingen. Alt over 10 grader er jo sommertemperatur for ham.
Nå vil han gjerne joine svømmedamenes vinterbading. Dermed må badedamene ha et komitemøte under neste joggebadetur der de tar opp spørsmål vedrørende opptak av nye badenymfer og badeløver.
Kanskje er vi i ferd med å se konturene av en verdensomspennende trend eller et åndelig og moralsk fellesskap av vinterbadere? Alt med utgangspunkt i bombehoppbloggen.
Sauda var kaldt, men friskt. Og det er med en viss skuffelse jeg innser at han med gjesteopptreden både tok salto i vannet og svømte en ekstra runde etter at hun med ullundertøy og ull-lue hadde karret seg opp på land. På turen hjemover møtte vi dessverre en tidligere klassevenninne som visstnok hadde badet på 82 grader nord. Fra et isflak. Med tau rundt livet og dykkere som sto klare for å redde i tilfelle noe gikk galt. Det er aldri trivelig når noen topper ens historier. Men likevel takker vi for tipset med tau rundt livet og dykkere i beredskap. Her er det snakk om å plukke med seg alle gode tips.

2 kommentarer:

  1. Helt fantastisk badehistorie!
    Jeg er utrolig imponert, og flau over å ikke å ha badet i 12 grader her sør denne helgen. Men med så fine bilder er jeg inspirert igjen og ser med glede frem til å gå ut på is for å få badet. Nå kan det ikke bli vinter fort nok til å få bevist at en virkelig kan...
    Alle badevenner bør inkluderes!
    Vi vil jo ikke ha et slemistisk samfunn. (Noe nytt jeg lærte om etter bading på bystranda på torsdag.) Men vi må jo ikke være snilistiske heller, så da er det viktig med både støtte og krav! Så hva kraven skal være? Det får vi diskutere på neste tur.
    Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Ser for meg at en kan si ting som: Jeg SER at du kanskje egentlig er litt pysete, men jeg TROR du kan klare vinterbadingen likevel. Og jeg vil bade med deg. Eller blogge om deg.
    Følte det var svært riktig ift lærdom fra kurset.

    SvarSlett