lørdag 4. september 2010

Grønn hverdag


Ikke bare vil helårsbadingen føre til bedre helse, vakrere hud og ikke minst, - mange muligheter for selvskryt. (Mye av min motivasjon handler muligens om nettopp siste punkt).
Men nå vil jeg også peke på at helårsbadingen kan vise seg å ha gevinst i forhold til grønn hverdag.
På fredag syklet jeg til og fra jobb (OK å nevne det, kjenner jeg.)
Siden han med bilen skulle hente ungene, la jeg turen innom badenymfenes badeplass. I sekken lå det jo allerede skift og såpe. Så, om den ivrige og lettere forundra joggeren som passerte meg, leser dette, kan jeg meddele at jeg på fredag tok dusjen i saltvann. 
Se det hadde miljøaktivistene ikke tenkt på! Lurer nå på om det er mulig å søke skattelette om en slutter å dusje hjemme, men bare tar med seg dusjsåpe til sjøen?

1 kommentar:

  1. For et fantastisk bilde. Får lyst til å bade av sånt. Skattelettelse ja... Eller utbetalt det som ellers ville bli gitt til legen. Tenk på alle mineralene en får gjennom huden ved en sjødusj! Er sjøbadet åpent mandag kveld? Etter en joggetur?

    SvarSlett